Bolt je proglasio ‘najbolje’ restorane u Hrvatskoj. Kao i Woltov, izbor je tragikomičan
Bolt Food Nagrade za 2021. dodijeljene su prvi put u Hrvatskjo, restoranima koji surađuju s Boltom, na temelju podataka o dostavama i glasova korisnik servisa. Riječ je o još jednom bizarnom, zapravo jednako urnebesnom izboru kao Woltov. Ostavimo po strani lažno moraliziranje o kupovnoj moći i neobrazovanosti publike. Zanemarimo na trenutak i bizarnost korisničkih izbora (TripAdvisor je mali etno sendvič bar svojedobno proglasio najboljim restoranom u Zagrebu). Problem Boltova i Woltova izbora jest što nijedna iole ozbiljna firma, bez obira na metodologiju izbora, uz ovakvu listu ne može stavljati pojam “najbolji”.
adsense_content_v3
Pogledajmo, primjerice, neke od deset kategorija Boltova izbora, nazvanog Zlatna brokula. Omiljeno odredište lokalnog stanovništva – Zrno Bio Bistro. Provjereno veganski restoran – Simple Green by Jelena. Skriveni dragulj -‘restoran’ Krojačnica, zapravo fast food s generičkim sendvičima i burgerima. Zvijezda u usponu – Imenso Sushi. Favorit za ručak – Remi Food.
Ni sam Bolt u svojim kategorijama ne spominje pojmove koji bi ukazivali na kvalitetu, već ukazuju na neke specifične afinitete i ponašanja njegove publike. Ali tvrdi da nagradu dodjeljuje “za izvrsnu gastronomsku ponudu koja, uz vrhunsku hranu, pruža i zanimljiva kulinarska iskustva iz cijelog svijeta”.
Restorani mogu biti popularni iz raznih razloga i ničiju popularnost ne treba podcjenjivati. Ali kad ljudima tvrdite da je neka opskurna kvartovska gostiona s osrednjim roštiljem nešto najbolje što hrvatska restoranska scena nudi pa makar samo u dostavi, ili ismijavate svoju publiku ili namjerno degradirate svoj brend.
Veliki dostavni servisi se masovno koriste i zato raspolažu dragocjenim podacima o navikama i ukusima građana. Umjesto da objavljuju tragikomične liste ‘najboljih’ restorana u zemlji u kojoj se vrijednosne kategorije ionako ne poštuju dovoljno, Wolt i Bolt bi nam puno više koristili kada bi objavljivali relevantne, ozbiljne analize potrošačkih navika i tržišta restoranske dostave kao što to čine njihovi konkurenti u svijetu.


